tiistai 29. huhtikuuta 2014

Kudontaa... ja tuftausta

Kädentaitoja oppimassa 12.


Suunnitelma helpottaa työskentelyä.


Tässä harjoitellaan aivan uutta taitoa, niisimistä. Kaikkea sitä pitää... Löysin Heidin blogin jossa asiaa tutkitaan tarkemmin.


Kun kude loppui välillä kesken ja kotona oli lisää, tein välityönä tuftausta. Tämäkin minulle aivan uusi taito. Laitan myöhemmin kuvaa valmiista työstä. Eli tuftaamalla valmistetaan ryijymäistä pintaa kankaalle langasta. Työhön käy kaikenlainen lanka, eli mahdollisuuksia on paljon. Tuftaus tehdään nurjalta puolelta ja valmis pinta on kankaan alapuolella.

2 kommenttia:

*VEKKI* kirjoitti...

Kudonta on niin kivaa, että olen harkinnut puiden ostamista kotiin. Tuftaus myös. Kävin Hyvinkäällä Taito-pajalla kurssin ja tein joitain töitä kotona. Muistan kuinka 50-luvulla tuftaus on ihan muotiasia.

Anne kirjoitti...

Hei *VEKKI* minä innostuin myös tuosta kutomisesta niin, että olen ostamassa kangaspuita kotiin. Mattoja olen kutonut aikaisemminkin, mutta haluaisin kokeilla muutakin. Mattojen kutomisessa viehättää ajatus, että kuteina voi käyttää kierrätyskankaita, se sopii Ekotintille :)